Puerto Vallarta
10 juni 2013 - Guadalajara, Mexico
Nou daar gingen we dan... naar Puerto Vallarta,een onvergetelijke reis in verschillende opzichten! met 3 meiden op de achterbank (ik incluis) die stuiterden van de adrenaline (ik niet) op weg naar een mega vakantieoord.
het was heel vermoeiend maar onderweg veranderde de natuur van zwart glooiend ,vulkanisch naar kloven en bergen vol met palmen en bananenbomen een echte jungle,dat was schitterend! wel een behoorlijk gevaarlijke weg want het was voornamelijk 2-baans.
Toen we er bijna waren kregen we helaas een aanrijding,als gevolg van een aanrijding die we op de weg zagen,je begrijpt ...onze chauffeur keek er iets te lang achterom. Balen natuurlijk ,wij zelf hadden niet veel maar de andere auto had behoorlijk schade. enfin we hebben 2 uur aan de kant staan wachten op de schade expert.
Ik vond een fijn Hotelletje met dakterras en een klein zwembad,dus kon lekker overal van afkoelen
Puerto Vallarta heeft een oud en een modern gedeelte ,ik zat in het oude ,op loopafstand van de boulevard ,waar het s"avonds enorm druk werd.
eetkraampjes ,straatartiesten (vuurspuwer) en natuurlijk Mega disco"s.
de zee was enorm wild en het zand erg heet! daarom werd er voornamelijk op stoelen ,onder de parasol gezeten. er waren pelicanen die als een speer het water indoken! geweldig om te zien!
wat minder leuk was ,waren de verkopers die souvenirs en van alles en nog wat aan je wilde verkopen,tot vervelens toe . ook als je langs restaurants liep...zelfde verhaal.
warme zomeravonden,daar krijg je nooit genoeg van!
Vanuit mijn balkonnetje had ik mijn eigen dierentuin, ik wist niet wat ik zag! grote bomen met leguanen,hagedissen prachtige vogels en vlinders,dat vond ik zo geweldig om te zien!
Zondag zijn we om 3 uur weer vertrokken, helaas kregen we een uur voor Guadalajara een geweldige onweer en regen! niet normaal meer...het zat allemaal niet mee. er werdt stapvoets gereden en we waren natuurlijk veel later thuis ,maar beter laat als..
doodmoe kwam ik weer "thuis" gelukkig had mijn hostmum nog iets te eten voor me.
Maar nu iets heel anders: .....
Er is al behoorlijk gestort voor de kinderopvang! GEWELDIG! hoor..We hebben nu ongeveer ..275 euro!!! woensdag ga ik met iemand van Projects spullen kopen .
zij weten de weg en de winkels en hebben een auto.
we vragen aan de nonnen wat ze echt nodig hebben maar ik bepaal wat er wordt gekocht. Vrijdagochten ,mijn laatste werkdag zal ik het aan ze geven..
ik weet niet hoe ik jullie moet bedanken, maar als jullie op mijn "feestje" komen dan wordt het een stevige knuffel! Vergeet vooral mijn verjaardag cadeautje ,dit is echt genoeg! Dit is mijn cadeau!
nou ,lieve mensen ,ik ga nog even bij-komen van mijn zeer drukke ochten met de baby"s en kleintjes... meldt me weer snel!
xxxxxxx hasta luego
Anneke

Wat een avonturen! Gelukkig is het allemaal goed gekomen.
Het is jou én de kindertjes van harte gegund! Als het kan foto's maken, he, als ze de cadeautjes gaan uitpakken.
Omdat ik ook wat dagen wegga, wens ik je nu alvast nog plezierige laatste Mexicaanse dagen en daarna goed en gezond weer thuis!
Liefs, Annemiek
Geniet daar nog lekker van al het moois.
Groetjes,
Kelly
Voor nu geniet van je laatste dagen en kom gezond terug.
Liefs Katinka